söndag 31 maj 2009

En grön shoppingdag

Hej mina kära (och många) läsare!
Idag har jag haft en grön shoppingdag som ni kanske förstår på rubriken. Jag har alltså varit i Gällstad, det ligger ungefär mellan Borås och Jönköping. Där var jag på lager 157 som är en affärskedja som tar vara på de kläder som fabriker annars skulle slänga. Det kan vara en söm som är fel, eller för många plagg som har producerats. Kläderna är också väldigt prisvärda, cirka 50 % av det ordinarie priset. Detta tycker jag, miljöpartist och grön ungdom, är Jättebra. Dessa kläder skulle slängas annars, och nu kan vi använda plaggen trots dess brister, HELT amazing. De firade tio år nu i helgen och för att fira detta har de startat lite nya projekt i butiken som närproducerade plagg, men det bästa av allt; de har startat ett projekt där Du kan lämna in ett plagg du inte använder mer och för endast 20 riksdaler får du ta ett plagg som någon annan har lämnat in. Är inte detta grejt så vet jag inte vad Du tycker är grejt men vi har inte samma syn på grejt i så fall. Så här tredje dagen på detta projekt var det inte så många klädesplagg som lämnats in men jag tror att detta kommer bli en oerhörd succé. I städer som Göteborg anordnar de klädbytardagar vilket är jättebra men tänk att ha en klädbytaraffär! Miljövänligt så in i gräset!

(green)peace out
En Grön Ungdom

1 kommentar:

  1. Äntligen en blogg för oss unga modemedvetna som ändå vill ha en hållbar värld

    SvaraRadera